زندگی در حاشیه متن

کاش خدا متن زندگی مان باشد

زندگی در حاشیه متن

کاش خدا متن زندگی مان باشد

زندگی در حاشیه متن
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

انتخاب 1

شنبه, ۹ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۳۷ ب.ظ

مطلبی هست که چند وقته فکرم رو مشغول کرده و میخواستم که در این باره بنویسم ولی گفتم شاید هنوز زوده. اما دیگه دل رو میزنم به دریا  و به خدا توکل می کنم.

اون مطلب شروع نوشتن درباره انتخابات پیش روست. راستش رو بگم از الان دلهره عجیبی برای این انتخابات دارم.

در واقع ما به عنوان بچه حزب اللهی ها درسته که در جریان فتنه 88 بودیم ولی اصلا در محدوده فتنه نبودیم. منظورم اینه که اون زیربنا هایی که فتنه 88 روی اون بنا شده بود اصلا در ما وجود نداشت. مثلا بیشتر ما به کاندیدای پیروز رأی داده بودیم. به عبارتی ما در این فتنه امتحان سختی نداشتیم. بلاخره روز غربال شدن ما هم میرسه و چه بسا همین انتخابات پیش رو باشه.

این رو به خاطر تجربه انتخابات مجلس میگم. بحثی که بین بچه حزب اللهی ها در طرفداری از دو گروه پایداری و جبهه متحد در گرفت نشون میداد که کم کم آزمایش سخت ما هم داره فرا میرسه.

انتخابات پیش رو از همین الان هم پیچیده به نظر میرسه افراد مختلفی اعلام آمادگی کردند. من سه تا پیشنهاد دارم:

1- قبل از اینکه فضا احساسی بشه و بیانیه ها صادر بشند و بزرگتر ها تصمیمشون رو برا ما بگیرند بررسی کاندیدا ها رو شروع کنیم. بلاخره تا الان چند نفر گفتند که میخواند کاندیدا بشند. حداقل میشه رو این چند نفر بحث کرد. عملکردشون بررسی بشه و مواضع واقعیشون مشخص بشه. 

2- معیار های انتخاب مورد بحث قرار بگیره.

3- شبهه ها مورد بررسی قرار بگیره. مثلا یه شبهه ای که حتما تو این انتخابات مطرح میشه شبه رأی به اصلح غیر مقبول یا رأی به صالح مقبوله. خودم واقعا نمیدونم. 

  • محمد جواد خیری

نظرات  (۴)

به یک چیزی که خیلی باید دقت کنیم این است که
این بار هرکه بیش‌تر جار زد از ولایت فقیه،‌ بیش‌تر به او شک کنیم!
قطعاً‌ این بار با با اصل "ولایی بودن" خیلی خیلی بیش‌تر از قبل بازی خواهد شد
  • محمد حسین دیانی
  • بسم الله

    نظر من اینه که هر سه پیش نهاد باید عملی بشه.

    واقعا باید چنین مباحثی رو شروع کنیم. پیش نهاد عملی م هم فضای ایمیلیه!
    چون بعیده ماها بتونیم راحت حضوری دور هم جمع بشیم.
    فضای مجازی خوبی مثل فروم هم که زیاد نیست ضمن این که ایمیل یه جاییه که همه مون هر روز یه سری بهش میزنیم.

    بنظرم یک ایمیل برای شروع این بحث اماده کنیم و به رفقای حزب اللهی بفرستیم وهرکسی پایه است تو این بحث باشه یک لیست ایمیل داشته باشیم و بهشون بفرستیم و اونا هم به همه ی لیست جواب بدن تا بحث شکل بگیره!

    بحث روی افراد تجربه خوبی بود که من با دقت زیادش رو اولین بار تو انتخابات مجلس تجربه کردم. البته حس شخصیم اینه که اگرچه کاندیداها هرچی به انتخابات نزدیک میشیم سعی می‌کنند بیشتر نظرات جذاب و مورد پسند بگیرن تا نظرات واقعی شون (مثل صداوسیما که بعد از سه سال از فتنه تازه امسال یادش اومده که فیلم درباره فتنه و نه دی بسازه!) اما به دلایل زیادی چهره واقعی شون هم بیشتر نمایش داده میشه. چون همه رفتارهاشون در معرض ذره بین رسانه هاست.

    بحث روی معیارهای انتخاب و شبهه‌ها که قطعا زمان مند نیست.
    خیلی هم مهم است.

    ببخشید خیلی حرف میزنم
    سلام
    گل گفتی برادر!
    من هم دوست دارم در جریان بحث باشم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی